joi, 10 martie 2011

Serial FDT Maybelline (2): Dream Matte Mouse

Nu, n-am uitat de serial, doar că au apărut alte priorităţi între timp. Azi am zis totuşi că e cazul să scriu şi episodul doi şi asta până nu apare vreun alt tag. De data asta am ales să vă povestesc despre un fond de ten spumă, cred că primul fond de ten spumă accesibil la noi, Dream Matte Mouse. Nu mai ştiu cum am ajuns să mi-l iau, probabil după îndelungi cercetări pe net (la momentul respectiv deja erau un beauty addict amator), însă mi-a plăcut din prima consistenţa, cum se simţea la atingere, cum se întindea şi mai ales cum putea să acopere. Am avut vreo două borcănaşe şi foloseam o nuanţă intermediară, ceva gen 20 sau pe acolo.
 Nu sunt foarte la zi cu noutăţile referitoare la acest fdt, nu pot să bag mâna în foc dacă se mai produce sau nu, deşi inclin să cred că da, mai ales că am văzut că gama de produse de machiaj sub formă de spumă s-a mărit considerabil la Maybelline. Am văzut că există în aceeaşi gamă blush şi fard de ochi, deşi personal încă nu le-am încercat.

Preţul este unul obişnuit pentru un fdt Maybelline, undeva în jur de 35 de lei sau poate chiar mai mult, în funcţie de locul de unde îl luaţi. În niciun caz nu e o gaură în buget şi, pentru ce obţii pentru suma asta, nu e deloc rău.

Textura acestui fdt este una extrem de interesantă şi poate un pic ciudată dacă trecerea se face de la un fdt lichid, cum a fost şi cazul meu. Termenul de spumă defineşte cel mai bine consistenţa acestui fdt, poate nu acea spumă uşoară ca cea de albuş de ou sau de frişcă de exemplu, dar totuşi spumă. Ceva între fdt solid (cel compact sau sub formă de baton) şi fdt lichid. Ceva care aparent nu se va întinde ca lumea never ever, dar care totuşi reuşeşte să acopere ce e de acoperit fără să dea senzaţia unei vizite recente în cabina make-up artistului de la circ.

Aşadar, consistenţa este principalul atu al acestui fdt, o caracteristică ce îl face absolut ideal pentru tenul mixt sau gras, pentru că ţine în frâu excesul de sebum. Dar de aici rezultă şi incompatibilitatea lui Dream Matte Mousse cu un ten uscat sau cu tendinţe de uscare, cum de altfel nu este prea indicat nici pe perioada iernii, chiar în cazul unui ten mixt sau gras de-a dreptul. Acesta a fost şi principalul mtoiv pentru care l-am abandonat pentru moment: am observat că, în cazul unor temperaturi mai scăzute, Dream Matte Mouse trebuie înlocuit cu un produs mult mai hidratant şi, la modul ideal, cu o consistenţă lichidă, mult mai potrivită pentru a apăra tenul de frig, vânt şi ger.

La capitolul acoperire, Dream Matte Mouse câştigă probabil cele mai multe puncte, tocmai datorită texturii, care îi permite să aibă un grad de acoperire similar fdt stick sau compact. Pe de altă parte, e nevoie de mai multă atenţie la aplicare, mai ales în ceea ce priveşte blenduirea, dar şi acele zone unde avem tendinţa să aplicăm mai mult fdt şi în care uneori uităm să insistăm asupra întinderii lui corecte. 

Un alt mare plus este rezistenţa îndelungată pe parcursul zilei, datorată şi ea aceleiaşi consistenţe. Mie mi se întâmpla să-l găsesc la locul lui bine-mersi şi dupa 8 sau 10 ore şi când mă demachiam, constatam că tot mai e ceva pe faţă. Totuşi, nu am avut probleme cu porii încărcaţi, nu am făcut nici coşuri şi nici iritaţii, semn că formula, deşi mai consistentă, nu sufocă dragii pori şi nu îi provoacă să se revolte, ceea ce este, din nou, un mare plus. 

Există, bineînţeles, şi părţi mai puţin plăcute ale acestui produs, dintre care probabil aţi intuit deja câteva. În primul rând, există riscul ca acest fdt să arate mai puţin estetic pe faţă, dacă nu este întins cum trebuie. În al doilea rând, are tendinţa să usuce tenul dacă e folosit pe perioada de toamnă sau iarnă, în condiţii de vânt, frig sau ger. Tot din cauza consistenţei, am observat că are tendinţa să se transfere mult mai mult pe display-ul telefonului sau pe haine, şi e mai greu de scos de acolo. Un alt minus este faptul că se consumă relativ rapid, chiar dacă are acelaşi gramaj ca restul fdt-urilor Maybelline. Un Affinitone de exemplu, îmi ajunge cel puţin o lună jumătate, dacă nu chiar două sau mai mult, chiar în condiţiile unei utilizări zilnice, pentru că îmi ajung două fâsuri (două pompiţe). Dream Matte Mouse a fost gata aproximativ într-o lună, tot în contextul folosirii zilnice.

Per total însă, Dream Matte Mouse este un produs bun, chiar ideal în cazul unui text cu tendinţă de îngrăşare sau chiar gras, având un efect matifiant pe perioada întregii zile. Mai mult, este un fdt ideal pentru vară, nu se scurge de pe faţă, nu traspiră, nu lasă dâre. La vară o să fac probabil o comparaţie între Deam Matte Mousse şi un fdt mineral, şi presupun că cel mineral o să câştige, dar asta nu înseamnă că nu e ideal pentru fetele mai reticente la ideea de mineral, că şi mineralul are regulile lui care nu plac oricui. Cert este că aş cumpăra din nou Dream Matte Mouse, şi cel mai probabil o să fac asta la vară, pentru a avea certitudinea că mă pot baza pe un fond de ten uşor, dar care acoperă mai mult decât rezonabil.

Voi ce părere aveţi despre Dream Matte Mouse? L-aţi încercat? Vă tentează? Aştept cu drag şi cu interes ideile, părerile şi comentariile voastre.

3 comentarii:

  1. Am incercat prima data acest fdt pt ca il avea sora mea.mi a placut mult si mi-am luat si eu nuanata020...se mai produce sa stii:p...imi place mult de el.si am incercat si blushul de la ei si e fainut.pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Madlen, nu am vrut sa dezinformez lumea. Asa-i ca e tare fain fdt-ul? Cred ca o sa incerc si eu blushul, ca la capitolul asta sunt cam lenesa, desi mi s-a spus ca imi sta tare bine data cu blush.

    RăspundețiȘtergere
  3. vazusem si eu acest fdt de mult prin magazine insa nu l-am luat pt k m-am gandit k nu se va intinde deloc bine.dupa tot ce am citit aici cu siguranta il voi incerca.am avut vreo 3 blush-uri spuma de la ei si sunt favoritele mele.abia ast sa iau maine fdt pt k mi se termina cel pe care il am si cum e mai cald am nevoie de ceva pt un ten mixt:D

    RăspundețiȘtergere