joi, 6 septembrie 2012

Review: Unguent Dermotis

Știți momentele alea în care aveți nevoie urgentă de un produs minune care să șteargă rapid urmele unei arsuri, să grăbească vindecarea unui coș dureros sau să calmeze iritațiile? În astfel de situații e nevoie de ceva care să îți salveze pielea la propriu. Acel mic ceva multifuncțional este Dermotis, produs dermato-cosmetic de Tis Farmaceutic, o firmă românească cunoscută dacă aveți drum des prin magazinele naturiste. 

Mărturisesc că sunt un pericol public în bucătărie, poate nu mai mult ca restul lumii, dar impresia mea e că sunt un dezastru la capitolul ăsta, deși arsurile și micile opăreli le pot număra, de fapt, pe degetele de la o mână. Noroc cu memoria, pentru că n-am rămas cu semne nici de la arsura pe antebraț splendid executată cu ajutorul cuptorului încins și nici după ce minunatul ulei încins a găsit de cuviință să-mi sară pe decolteu, pe față și în și pe ochi. Cert e că de fiecare dată am apelat la Dermotis și am scăpat, cu minime îngrijiri, și de durere și de rană într-un timp relativ scurt. Înainte, pentru arsuri foloseam un spray cu antibiotic, însă Dermotisul mi se pare mult mai util în mai multe afecțiuni/probleme și veți vedea mai încolo de ce spun asta.


Cum v-am obișnuit, mai întâi să aruncăm un ochi asupra datelor tehnice:

Preț: în jur de 5,5 lei, poate și mai mult, în funcție de adaosul practicat de magazin. 

Cantitate: 50 ml. 

Cum se folosește: Se aplică local, în strat subțire, cu o ușoară masare a zonei afectate (de obicei, repet aplicarea daca de exemplu mă spăl în zona respectivă sau aplic crema seara la culcare, în cazul unui coș foarte încăpățânat).

Ingrediente: Petrolatum, aqua, lanolin, cetyl alcohol, cera alba, Calendula officinalis, Propolis cera, glyceryl stereate, paraffinum liquidum, sodium borate, ceteareth-20, BHA. 

Ce promite: Îngrijește pielea afectată de arsuri, răni superficiale, degerături și înțepături de insecte (conform site-ului).

Acțiune: Propolisul are proprietăți regeneratoare, antimicrobiene și cicatrizante (remediu al afecțiunilor pielii, rănilor superficiale și mucoaselor). Gălbenelele au proprietăți antiimflamatoare, intensificând acțiunea de cicatrizare și regenerare (conform ambalajului produsului).

Ce face de fapt: N-am testat încă proprietățile cicatrizante și de regenerare în cazul degerăturilor și înțepăturilor de insecte, cu mâna pe inimă declar că nici nu mă înghesuie curiozitatea, însă Dermotis-ul a fost pus din greu la treabă când a fost vorba de arsuri, mini-opăriri, iritații, alergii ale pielii, răni superficiale (julituri, mușcături, zgârieturi superficiale). În cazul arsurilor, calmează foarte bine pielea și o vindecă relativ rapid. Durerea specifică unei arsuri nu dispare de tot, însă nu mi s-a întâmplat să fac bășicuțele acelea care ustură cumplit. Mai mult, în cazul unei arsuri pe antebraț, am rămas doar cu amintirea, pentru că urma n-am mai reușit să o găsesc (într-o primă fază nu-mi aminteam la care din brațe m-am ars și cu dilema am rămas până în ziua de azi, nu mai am semnul, deci adio informație). În cazul zgârieturilor sau rănilor superficiale, Dermotis-ul grăbește vindecarea iar crusta aceea care se formează pe orice rană cade destul de repede, lăsând în urmă pielea regenerată și, din nou, fără nicio cicatrice sau urmă. În cazul coșurilor adânci și dureroase (de genul celor sub piele), crema trage infecția la suprafață și, în combinație cu alte produse, face minuni în ceea ce privește timpul de vindecare. 

Ce mi-a plăcut: În primul rând, faptul că e un produs minune, n-ar trebui să lipsească din nicio casă pentru primul ajutor în cazul micilor accidente care, nu-i așa, se întâmplă mereu, oricât de atent ai vrea să fii. Orice zgrăbunță, iritație, bubiță, tăietură (uitasem de ele, n-am mai experimentat una demult, însă crema este eficientă și în cazul lor). Mai mult, dacă aveți urâta și stresanta problemă cu firele crescute sub piele (afecțiune cunoscută sub numele de foliculită), după epilare apelați cu încredere la strat generos de Dermotis, vă dau cu semnătură că n-o să vă mai confruntați cu acele bube rămase în urmă săpării după fire (lezând straturile superioare ale pielii în acest proces), care se dovedesc și ele extrem de încăpățânate și rezistente la vindecare și care arată extrem de urât. Crema aceasta este, cred eu, cel mai ieftin tratament pentru foliculită (din câte știu eu, și Ivatherm-ul are o cremă pentru așa ceva, mult prea scumpă pentru cât nu face, adică nu treaba cu care se laudă), și nici nu este prea surprinzator că e așa, pentru că gălbenelele în combinație cu propolisul fac minuni pentru piele. Mă bate gândul să văd ce poate face crema pentru dermatita mea care mă însoțește din toamnă până primăvara și care îmi usucă oribil mâinile, le înroșește și le crapă, problemă căreia nu-i face față nicio cremă de mâini din comerț dar nici unguentele din farmacie. 

Ce nu mi-a plăcut: Aici am cam rămas fără idei, e un produs bine formulat, cu un ambalaj foarte util (poate ar trebui înlocuit capacul, acum unul care se înfiletează, cu unul din acela ca la cremele de mâini, pentru o mai rapidă aplicare în caz de urgență. Sunt conștientă că așa ar crește probabil și prețul). De asemenea, textura este una puțin prea grea, dar și asta este perfect normal în condițiile în care nu avem de-a face cu o cremă de față, de exemplu. 

Per total, produsul este unul care m-a convins de utilitatea lui și pe care am de gând să îl cumpăr din nou când se va termina. Încă am început să îl distribui și altor membi ai familiei, să fiu sigură că au pe ce pune mâna în caz de nevoie și am primit feed-back pozitiv. Mă tentează să încerc și restul de dermato-cosmetice produse de TIS (în casă am și Cicatrizin, dar săracul a fost ignorat de când cu Dermotis-ul), par foarte interesante și mai ales utile.

Voi ați încercat această cremă? Sau altele de la TIS? Ce impresie v-au lăsat? Ați fi tentate să îi dați o șansă?

Ca de obicei, aștept cu mare interes comentariile, ideile și părerile voastre! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu